Eurogames väljer Nobelberget i Sickla för... - Atrium Ljungberg

Eurogames väljer Nobelberget i Sickla för avslutningsceremoni

Under våren har konserter och konstutställningar framgångsrikt hållits i Atrium Ljungbergs tillfälliga lokaler på Nobelberget i Sickla. Lördag 8 augusti är det dags för nästa stora event då det omtalade Eurogames valt att lägga sin slutceremoni och avslutningsfest här.

Eurogames Stockholm pågår under den 5-9 augusti. Eurogames är en av världens största LGBTQ-event. Det grundades 1992 för att motverka diskriminering och stödja rätten att engagera sig i sport, politik och kultur oavsett sexuell läggning, kön, religion, ålder, etnisk tillhörighet, politisk övertygelse, atletisk eller konstnärlig förmåga. Eventet beräknas ha 5 000 deltagare och 250 000 besökare och de olika sport-, politik- och kultureventen hålls runt om i Stockholm.

- Vi är hedrade över att Eurogames väljer att lägga en del av sin verksamhet hos oss på Nobelberget. Det känns riktigt bra att vi under en övergångstid kan använda de outnyttjade lokalerna för kultur och nöje och vi hoppas att satsningen kan tillföra Sickla ett bredare kulturutbud även på sikt, säger Jon Allesson, affärsutvecklare på Atrium Ljungberg.

Fastigheten Nobelberget ägs av Atrium Ljungberg sedan 2014. Här planeras inom några år en attraktiv stadsdel med både bostäder och lokaler för näringsliv och utbildning. Under tiden används de tillfälligt tomma lokalerna för att skapa ett unikt och urbant nöjesutbud på platsen med nyskapande events, klubbar, teater och konst. Atrium Ljungberg samarbetar med några av Sveriges mest intressanta kulturentreprenörer och Nacka kommun.

Nacka 2015-08-03

Pressmeddelande 150803