Atrium Ljungberg klättrar på listan över Sverig... - Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg klättrar på listan över Sveriges bästa arbetsplatser

Under tisdagskvällen presenterade Great Place To Work® sin årliga lista över Sveriges bästa arbetsplatser. För fjärde året i rad finns Atrium Ljungberg med i toppen.

Ett av Atrium Ljungbergs övergripande affärsmål är att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser. Sedan 2011 deltar därför Atrium Ljungberg i Great Place to Works® utvärdering av "Sveriges Bästa Arbetsplatser" där styrkor och utvecklingsområden som arbetsgivare identifieras. Förutom att för fjärde året i rad ha placerat sig på topplistan för medelstora organisationer överträffade Atrium Ljungberg sitt interna mål om att i sin medarbetarundersökning nå ett genomsnittligt förtroendeindex på 85 procent. Resultatet för 2016 års medarbetarundersökning uppgick till hela 89 procent, två procentenheter högre än året innan.

- Det är glädjande att vårt fokus på medarbetarfrågor syns tydligt i årets resultat. Under året har vi bland annat jobbat med personliga hållbarhetsmål. Hållbara medarbetare är medarbetare som över tid mår bra, trivs och utvecklas vilket är en förutsättning för att vi ska lyckas med våra affärer, säger Helena Martini, HR-chef på Atrium Ljungberg.

Listans resultat baseras till två tredjedelar på en medarbetarundersökning där mätningen indelas i dimensionerna trovärdighet, respekt, rättvisa, stolthet och kamratskap. En tredjedel baseras på bedömningen av en kulturprofil som bland annat beskriver hur företaget arbetar med anställning, utveckling och kommunikation.

- Atrium Ljungberg är just nu inne i en expansiv fas med många spännande projekt som rullar igång samtidigt. Det gör att vi är i behov av att rekrytera ännu fler medarbetare. Bland annat söker vi just nu flera projektledare med erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen. Jag hoppas att den här utmärkelsen kan locka ännu fler att vända sig till vår fantastiska arbetsplats, avslutar Helena Martini.

Nacka, 2017-03-29