Atrium Ljungberg välkomnar IBM till Kista+ - Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg välkomnar IBM till Kista+

Idag flyttar IBM sitt svenska huvudkontor till Atrium Ljungbergs fastighet Kista+.

I april 2016 förvärvade Atrium Ljungberg fastigheten Borgarfjord 3 i Kista. Sedan dess har en stor omprofilering pågått och nu står det nya kontorskonceptet Kista+ färdigt. Omprofileringen innefattar bland annat ett förändrat yttre, modern digital kommunikation och utveckling av gemensamma funktioner. Fastigheten öppnas upp mot Kistagången och i entréplan finns ett kafé med tillhörande mötesanläggning och co-workingyta, som blir en naturlig mötesplats för många som rör sig i området.

Med start idag flyttar IBM sitt svenska huvudkontor till Kista+. Fastigheten ligger i korsningen Kistagången/Torshamnsgatan precis vid Kistamässan, med gångavstånd till Kista Galleria, tunnelbana och Helenelunds pendeltågstation. IBM hyr cirka 6 500 kvadratmeter vilket motsvarar ungefär halva fastigheten. Utvecklingen av fastigheten spelade en stor roll i IBM:s beslut att flytta sin verksamhet hit.

- Vi hälsar IBM varmt välkommen till Kista+. Här har vi tillsammans skapat ett av Kistas hetaste kontorskoncept. Kista+ har en karaktär som tillför en ny dimension på Kistas kontorsmarknad, säger William Wetterholm, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg.

- Vi är väldigt glada över att IBM nu flyttar in i centrala Kista. Med sin världsledande forskning och utveckling är de en mycket viktig del av vårt innovationsekosystem. Kista står inför en stor utveckling i stadsmiljön de närmaste åren vilket kanske kommer synas som tydligast just vid Kistagången. Nya bostäder, hotell, renoverade, nya kontorsfastigheter och inte minst den nya tvärbanan ligger i linje med det stadsutvecklingsarbete vi driver tillsammans i Kista Science City, säger Johan Ödmark, vd Stiftelsen Electrum och Kista Science City.

Nacka, 2017-11-27

Ladda ner bilder