Port 73 får högst betyg i Stockholm enligt kunderna

Port 73 i Haninge får högst betyg av alla handelsplatser i Stockholm för kategorierna prisnivå, bekvämlighet och parkeringsmöjligheter, samt mycket höga betyg för bemötandet i butikerna och reklamen. Undersökningen är genomförd av branschtidningen Market som låtit kunder ranka 321 köpcentrum i hela Sverige. Sammanräknat når Port 73 en andra plats i hela Stockholm.

 – Vi är otroligt tacksamma och glada att få den här uppskattningen från våra kunder, jublar Chris Helin, marknadsområdeschef hos fastighetsägaren Atrium Ljungberg. Vi har varit konsekventa i vår strävan att hela tiden höja attraktionskraften för våra kunder. Personalen i Port 73:s butiker och serveringar har stor del i betyget. 

På Port 73 har både besöksantalet och omsättningen ökat kraftfullt de senaste åren. Flera nya butiker och restauranger har öppnat och restaurangernas omsättning ökade med 32 % under 2016. Markets rapport visar också att mer än dubbelt så många kunder hyllar Port 73 för trivseln jämfört med föregående år.

- Vi har satsat målmedvetet på att skapa en destination där kunderna alltid kan lösa vardagens behov på ett prisvärt sätt, berättar Sandra Mathisson, marknadsansvarig på Port 73. Vi har gjort investeringar för en trivsam och skön miljö, och nu finns även en bemannad servicedisk på plats.

Branschtidningen Market har genomfört undersökningar om vad kunderna tycker om Sveriges köpcentrum sedan 2007. Årets rapport omfattar 3 400 intervjuer med personer i åldrarna 15 år och uppåt. Totalt betygsattes 321 köpcentrum, varav 89 stycken i Stockholm.


Pressmeddelande

Ladda ner bild