IBM växer hos Atrium Ljungberg i Kista - Atrium Ljungberg

IBM växer hos Atrium Ljungberg i Kista

I november flyttade IBM sitt svenska huvudkontor till Atrium Ljungbergs fastighet Kista+. Nu utökar man med ytterligare ett våningsplan.

IBM har sedan slutet av 2017 sitt svenska huvudkontor till Kista+. Fastigheten ligger i korsningen Kistagången/Torshamnsgatan precis vid Kistamässan, med gångavstånd till Kista Galleria, tunnelbana och Helenelunds pendeltågstation. IBM hyrde inledningsvis cirka 6 500 kvadratmeter men utökar nu med ytterligare 1 000 kvadratmeter i fastigheten.

- Vi är väldigt glada att IBM utökar sin verksamhet Kista+. Här har vi tillsammans skapat ett av Kistas hetaste kontorskoncept. Jag är väldigt nöjd med att vi lyckats öppna upp fasaden mot Kistagången, med IBMs showroom samt vårt nya café Middlepoint Meetings med tillhörande mötesanläggning och co-workingyta, säger William Wetterholm, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg i Kista.

I april 2016 förvärvade Atrium Ljungberg fastigheten Borgarfjord 3 i Kista. Under det följande året genomfördes en stor omprofilering som resulterade i det nya kontorskonceptet Kista+.

Nacka, 2018-03-07