10 tips till dig som ska byta kontor
Har era nuvarande kontorslokaler blivit för trånga? Ska ni slå ihop flera verksamheter? Är det nuvarande kontoret utformat på ett sätt som hämmar trivseln och kreativiteten? Eller behöver ni börja arbeta på ett nytt sätt för att främja samarbete över gränserna? Anledningen till varför det uppkommit ett behov av att förändra sin kontorslösning kan vara många.
Att flytta till ett nytt kontor är en komplex process som innebär så mycket mer än att signera ett hyresavtal. Ofta går det rätt länge mellan ett företags kontorsflyttar, vilket gör det svårt att ha full koll på allt som man behöver tänka på. Fler och fler företag använder kontoret för att stärka varumärket och locka framtidens medarbetare, så det är av yttersta vikt att den nya arbetsplatsen blir bra. Just därför har vi tagit fram denna guide!
I den här guiden går vi igenom vad du bör tänka på i alla steg i flyttprocessen, till exempel:
- Ska vi ta hjälp av konsulter eller kan vi göra allt själva?
- Vad ska vi tänka på under en visning?
- Vilka saker är viktiga att få med i hyresavtalet?
- Hur förbereder vi våra medarbetare på bäst sätt?
Vill du ha ännu fler tips och hjälp i processen är du varmt välkommen att höra av dig!