Delårsrapport januari – september 2024 - Atrium Ljungberg

Delårsrapport januari – september 2024

Även det tredje kvartalet levererar vi en stark nettouthyrning. Vi har gjort strategiskt viktiga uthyrningar som lett till två nya investeringsbeslut i Slakthusområdet. Uthyrningarna och projektstarterna markerar viktiga steg i förverkligandet av vår vision för området, säger Annica Ånäs, vd Atrium Ljungberg.
  • Hyresintäkterna uppgick till 2 249 mkr (2 111) - varav jämförbart bestånd ökade med 4,3% (10,9).

• Driftöverskottet uppgick till 1 634 mkr (1 516) - varav jämförbart bestånd ökade med 5,3% (14,9).

• Projekt- och entreprenadomsättning uppgick till 366 mkr (270) och bruttoresultatet till 2 mkr (-1).

• Förvaltningsresultatet uppgick till 1 110 mkr (1 024), motsvarande 8,80 kr/aktie (8,12).

• Orealiserade värdeförändringar fastigheter uppgick till 29 mkr (-1 443). Orealiserade värdeförändringar derivat uppgick till -477 mkr (-57).

• Periodens resultat uppgick till 614 mkr (-404), motsvarande 4,87 kr/aktie (-3,20).

• Nettouthyrningen för perioden uppgick till 118 mkr (70), varav bolaget sagt upp -25 mkr (-8) för avflyttning inför kommande projekt.

• Periodens investeringar uppgick till 1 559 mkr (1 418) medan fastighetsförsäljningar uppgick till 2 148 mkr (1 825).

Nacka, 2024-10-11

Denna information är sådan information som Atrium Ljungberg AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 oktober 2024 kl. 07.30 CET.

Delårsrapport januari – september 2024