Electrolux Home och Moogio öppnar nytt i Sickla
Moogio grundades för över 60 år sedan och är idag Nordens ledande kedja för skräddarsytt solskydd och fönsterinredning, med butiker på 31 orter i Sverige och Danmark. Bolaget växer stadigt och näst på tur är en butik i Sickla som öppnar i mars på en yta om 185 kvadratmeter.
– Vi är väldigt nöjda med att vår erfarna franchisetagare som driver Moogio i Täby nu även öppnar i Sickla. Med en butik i Sickla kommer vi ännu närmare en stor del av vår målgrupp och vi ser det som en stor fördel att finnas ett sammanhang med andra aktörer för hem och heminredning, säger Johan Palmér, vd på Moogio.
I april slår även franchisekedjan Electrolux Home upp dörrarna till en större butik i Sickla. Den nya lokalen omfattar cirka 460 kvadratmeter och bakom storsatsningen står retailaktören Mashup Agency.
– Sickla är en expansiv stadsdel och vi ser verkligen fram emot att driva Electrolux Home där. Den nya butiken får ett helt nytt koncept med stort fokus på kök och vitvaror, säger Mikaela Waldenström, vd på Mashup Agency.
– Vi har funnits i Sickla sedan 2002 och vi ser fram emot ett nytt butikskoncept i större lokaler. Den övergripande satsningen på hem- och köksinredning som vi sett i Sickla ser vi som en stor fördel och är en resa vi vill vara med på, säger Michael Larsson, försäljningschef på Electrolux Home.
Atrium Ljungberg har i 20 års tid utvecklat Sickla från ett industriområde till en levande stadsdel med en blandning av arbetsplatser, bostäder, skolor, handel, kultur och hälsa. Idag finns cirka 400 företag etablerade i Sickla och 8 000 arbetande. Fram till 2030 väntas Sickla växa med ytterligare 7 000 kontorsarbetsplatser och 1 500 bostäder, lagom till att nya tunnelbanan till Sickla planeras vara färdigbyggd. Under samma period väntas hela Nacka att växa med totalt 20 000 nya bostäder och 15 000 nya arbetsplatser.