Atrium Ljungberg förlänger med Boulebar i... - Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg förlänger med Boulebar i Liljeholmen

Efter sju år i Liljeholmen har Boulebar förlängt sitt avtal med ytterligare 10 år. Samtidigt görs en nysatsning i lokalen med fler boulebanor, två läktare och ny inredning. Populära Boulebar, som öppnar för säsongen idag 2 september, är en viktig pusselbit som stärker Liljeholmen som destination.

Boulebar Liljeholmen öppnade i september 2017. Nu förlängs avtalet ytterligare 10 år och den drygt 1 300 kvadratmeter stora inomhusparken utvecklas och optimeras för att kunna ta emot ännu fler besökare. Totalt kommer lokalen att inrymma 16 inomhusbanor.

Vi är här för att stanna. Vi gillar området, lokalen och våra grannar och vi vil fortsätta bygga för framtiden. Vi är redan en populär destination för många som vill umgås och ha kul på boulebanan och det känns skönt att få långsiktighet i det vi gör varje dag, säger Paulina Ek, verksamhetsansvarig Boulebar.

– Jag är väldigt glad över vårt långsiktiga samarbete med Boulebar i Liljeholmen. Verksamheten är viktig både för företag och privatpersoner och bidrar till att skapa en härlig atmosfär och ett levande kvarter, säger Max Lantz, fastighetschef för Atrium Ljungberg på Liljeholmen. Fastigheter med en stark identitet, puls och närhet till service är starkt efterfrågat bland våra kunder och samarbetet med Boulebar ger goda förutsättningar att fortsätta utveckla platsen framåt, tillägger Max Lantz.

Hyresavtalet med Boulebar Liljeholmen är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka, 2024-09-02

Ladda ner bilder