Nya butiker och restaurangtorg i Port 73 lockade fler än någonsin.
- Det känns riktigt kul att vårt nya utbud uppskattas av och lockar både gamla stambesökare och helt nya kunder, säger Chris Helin, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg, som äger och driver Port 73.
Det som skapade stora förväntningar var en ny Willysbutik och Stockholms första butik från modekedjan Lager 157 som erbjuder märkeskläder till max halva priset. I den nya delen har också skapats ett nytt restaurangtorg där ChopChop med asiatiskt kök, Micke's Fisk, en lokal fisk- och delikatessbutik samt cafékedjan Waynes Coffee öppnade. Inom kort öppnar även det italienska konceptet Al Forno och den norrlandsbaserade hamburgerkedjan Big Boy. Sedan tidigare finns Nancy's Freshfood och Chillin Café på platsen.
- Det har saknats en tydlig destination med restauranger och caféer med varierade inriktningar i Haninge. Det nya restaurangtorget i Port 73 blev direkt populärt hos besökarna och kommer att bli en riktig attraktion i sig själv, säger Chris Helin.
Port 73 är under kraftig tillväxt och antalet besökare har ökat stadigt sedan Atrium Ljungberg invigde handelplatsen 2010. Mellan 2011 och 2012 var ökningen hela 21 procent och Atrium Ljungberg räknar med att antalet besökare kommer att öka med ytterligare 40 procent från 2012 till 2013. Under hösten slår även djurbutiken Arken Zoo och den franska butikskedjan Picard, som erbjuder frysta delikatesser, upp sina portar och i början av nästa år öppnar gymkedjan Nordic Wellness en 2 500 kvm stor friskvårdsanläggning i Port 73.
Nacka, 2013-09-03
Atrium Ljungberg AB (publ)
Pressmeddelande Atrium Ljungberg 130903
Ladda ner bilder
Bild 1Bild 2
Bild 3
Bild 4