Flera nya butiker väljer Mobilia i Malmö
Under flera år har Atrium Ljungberg stegvis omvandlat Mobila i Malmö från att vara ett traditionellt köpcentrum till att bli ett levande stadskvarter och inspirerande mötesplats. I slutet av september 2013 öppnade ett fyrtiotal nya butiker och restauranger i en unik inne- och utemiljö och nu kan Mobilia presentera ytterligare nya butiker. Dimoda (presenter, inredning, blommor) och Rituals (skönhetsvård för hem & kropp) öppnade redan i slutet februari. Den 21 mars öppnar restaurangföretaget Taco Bar med sin första etablering i södra Sverige. Dessutom slår Yves Rocher (kosmetik och hudvård) och Skopunkten upp portarna i slutet av mars.
I slutet av augusti får Mobilia ytterligare ett unikt tillskott i form av det familjeägda modeföretaget Best of Brands. Best of Brands har ett multibrandkoncept med ett drygt hundratal starka varumärken för män och kvinnor och driver idag fyra framgångsrika butiker i Stockholm samt en e-butik. Den nya butiken i Mobilia blir företagets första utanför Stockholmsområdet som kommer att följas av en etablering i Jönköping.
- Malmö är en spännande stad med den mest kontinentala känslan i Sverige och vi ser att det finns utvecklingsmöjligheter för ett multibrandkoncept här. Vi gillar Mobilia som handelsplats, den ger en sympatisk känsla och har en stark karaktär. Mobilia påminner mycket om Sickla Köpkvarter i Nacka där vi har funnits sedan 2005, säger Lars Rabenius, vd på Best of Brands.
- Vi upplever ett stort intresse för Mobilia, trots en tuff konkurrens inom detaljhandeln i Malmö. Vår ambition har varit att hitta unika koncept och det har vi lyckats med - både Best of Brands och Taco Bar tillför något nytt till Malmö. Vi är verkligen glada och stolta över de nya butikerna. De betyder mycket för helheten i Mobila, kommenterar Anders Murmark, marknadsområdeschef för Atrium Ljungberg i Mobilia.
Nacka, 2014-03-07
Atrium Ljungberg AB (publ)