Tre nya restaurangkoncept till Farsta Centrum
Farsta Centrum är ett av Stockholms största stadsdelscentrum med 18 miljoner besökare per år och en omsättning som under 2017 nådde 2,5 miljarder kronor. Efterfrågan på nya spännande restaurangkoncept ökar i Sverige i takt med att befolkningen lägger en allt större del av sin inkomst på att äta ute. Nu förstärks det redan stora utbudet i Farsta Centrum ytterligare, till 23 restauranger.
- Vi fortsätter vårt arbete med att utveckla utbudet för Farsta och södra Stockholm. Farsta Centrum åtnjuter stora besöksflöden alla dagar i veckan och här arbetar även 2500 personer. Det är roligt att kunna erbjuda dessa tre nya, spännande restaurangkoncept och vi är stolta över att de väljer att etablera sig i Farsta Centrum, säger Thomas Levander, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg.
ChopChop är en framgångsrik snabbmatskedja med asiatiska rätter som startade 2011 och nu öppnar sin 23:e restaurang i Farsta Centrum. Bastard Burgers gör enligt många Sveriges godaste hamburgare, och har på bara två år vuxit till åtta restauranger och fler är på väg.
- Vi anser att hamburgare är ett hantverk som verkligen kräver kunskap och stort intresse. Efter otaliga besök på burgarställen runt om i världen, köttprovningar, finslipning av brödrecept, dressingar och picklingar så känner vi nu att vi med stolthet kan servera riktigt grymma burgare, säger Simon Wanler, VD på Bastard Burgers. Det känns riktigt kul att få erbjuda det till Farsta.
Korvkultur grundades av korventusiasten Roland Persson, som blev Årets kock 1990 och tidigare var chef för Franska matsalen på Grand. Etableringen i Farsta är deras andra och visionen är att skapa små bistros med gourmetkorv, moderna versioner av den klassiska korvkiosken.
De tre restaurangerna öppnar på restaurangtorget på nedre plan under november. I Farsta har även butikerna Normal och Kitch´n öppnat under hösten. Fastighetsägaren Atrium Ljungberg satsar också mycket på kulturutbudet på sina platser. I Farsta märks detta särskilt då det den 9 november är premiär för konst- och filmupplevelsen ShopEatDie, ett kulturprojekt som pågår året ut.
Nacka, 2018-11-09
Atrium Ljungberg AB (publ)
Ladda ner bilder
Bild 1Bild 2